Audyty eCommerce

Handel elektroniczny jest obecnie prężnie rozwijającą się gałęzią Polskiej gospodarki. Konsument coraz częściej świadomy swoich potrzeb, a konkurencja na rynku coraz większa, dlatego samo istnienie w Internecie nic nie znaczy. Zasada jest taka, to nie Klient ma znaleźć nas, tylko to my musimy do niego dotrzeć, dlatego kluczem do sukcesu jest spójna strategia SEO i content marketingu. To stwarza nowe – nieograniczone możliwości zwiększania Twoich zysków poprzez Internet!

GoTechnologies specjalizuje się w następujących audytach eCommerce’owych i doradztwie:

Audyt eCommerce Due Diligence

Audyt przeznaczony dla firm Venture Capitals i Private Equity oraz Grup inwestycyjnych, które intensywnie inwestują lub zamierzają zainwestować w inne spółki technologiczne. Audyt ten jest często wykonywany z Audytem IT Due Diligence szczególnie w spółkach eCommerce.

Do tej pory Gotechnologies wykonał kilkanaście różnych audytów eCommerce Due Diligence oraz IT Due Diligence dla znanych firm i funduszy inwestycyjnych.

Zakres audytu eCommerce Due Diligence przedstawia się następująco:

Strategia sprzedaży w internecie

  • Strategia sprzedaży w internecie, budżet, cele
  • Targetowanie klientów
  • Multi Channel (Call / Contact Center, retail)
  • Social Media i Mobile
  • Analiza rynku oraz szanse rozwoju

Organizacja eCommerce

  • Role, organizacja, odpowiedzialności, kompetencje, zespół, zmienność zespołu, kluczowe jednostki
  • Zarządzanie inwestycjami eCommerce
  • Standardy, procedury
  • Zarządzanie projektami eCommerce
  • Inicjatywy eCommerce

Szczegóły platformy eCommerce

  • Usability, analiza ścieżki zakupowej
  • Optymalizacja ruchu na stronie
  • Targetowanie klienta
  • Wsparcie systemów
  • SEO, Adwords, email Marketing
  • Social Media oraz Mobile
  • Płatności online’owe
  • Systemy wysyłki i magazynowe
  • Propozycje rozwoju

Końcowy raport – szczegółowy opis elementów z zakresu eCommerce Due Diligence

  • Zasoby: platforma, infrastruktura, organizacja, procesy, poziom automatyzacji
  • Ryzyko: stabilność, własność, zasoby, finansowanie, bezpieczeństwo
  • Budżet eCommerce
  • Niezbędne wydatki na rozwój
  • Inicjatywy
  • Możliwości
  • Wnioski i sugestie

Cele przeprowadzenia eCommerce Due Diligence

  • Analiza kluczowych aspektów eCommerce.
  • Analiza potencjalnego ryzyka, szans i możliwości rozwoju.
  • Analiza finansowa istniejących i przyszłych rozwiązań

Kluczowe aspekty eCommerce Due Diligence

  • Zdolności technologiczne / eCommerce
  • Stabilność technologiczna / eCommerce
  • Elastyczność / rozszerzalność eCommerce
  • Koszty eCommerce
  • Planowane inicjatywy eCommerce
  • Podpisane umowy / zależności z zewnętrznymi dostawcami
  • Bezpieczeństwo
  • Ryzyka i szanse rozwoju

Plan działania

  • Podpisanie umów
  • Kontakt i ustalenie terminów
  • Przesłanie listy pytań
  • Przeprowadzenie DD onsite
  • Przygotowanie raportu

Audyt analityki i konwersji

Audyt ma za zadanie przeanalizować aktualna sytuację w zakresie konwersji strony internetowej lub sklepu internetowego. Audyt pozwoli przeanalizować słabe strony aktualnych ścieżek zakupowych. Wynikiem audytu jest raport wraz z zaleceniami poaudytowymi.

Audyt konwersji przeprowadzany w zakresie:

  • przegląd mierzonych wskaźników konwersji (mikro i makro),
  • optymalizacja ścieżki konwersji

Analiza i optymalizacja ruchu ściąganego na stronę:

  • skuteczność kampanii,
  • dywersyfikacja kanałów promocji

Audyt usability

Audyt pozwala określić słabe i mocne strony komunikacji i użyteczności na stronach internetowych, w aplikacjach webowych, SaaS czy w sklepie internetowym.  Audyt podsumowuje elementy grupując je od najważniejszych do najmniej istotnych. Wynikiem audytu jest raport końcowy oraz zalecenia poaudytowe.

Audyt strony www przeprowadzony w zakresie:

  • Nawigacja strony www
  • Przekaz – czytelność, spójność, zaufanie
  • Błędy – komunikaty / opisy, jak i wygląd www
  • Wyszukiwarka na stronie www
  • Dostępność informacji.

Wykonujemy:

  • Audyt ścieżki zakupowej
  • Audyt strony głównej
  • Audyt koszyka
  • Audyt karty produktu
  • Audyt wyszukiwarki
  • Rejestracja i logowanie

Dodatkowo przeprowadzamy badania z użytkownikami (jedna sesja z 5-cioma osobami oraz raport)

Audyt SEO

Audyt ma za zadanie przedstawić aktualną sytuację w obszarze pozycjonowania SEO podsumowując elementy, które powinny ulec zmianie lub poprawie, pogrupowane od najważniejszych do mało istotnych. Wynikiem audytu jest raport końcowy oraz zalecenia poaudytowe. Audyt przeznaczony dla stron www oraz sklepów internetowych.

Zakres audytu:

  • analiza słów kluczowych
  • analiza konkurencji
  • analiza kluczowych elementów strony www dla budowania pozycji w wyszukiwarkach
  • analiza content marketingu

Audyt SEM

Audyt ma za zadanie przeanalizować aktualna sytuację w obszarach marketingu w wyszukiwarkach zarówno w kanałach płatnych (AdWords) jak i w obszarze SEO. Audyt podsumowuje elementy grupując je od najważniejszych do najmniej istotnych. Wynikiem audytu jest raport końcowy oraz zalecenia poaudytowe.

Audyt SEO – audyty, optymalizacja, strategia. Audyt:

  • analiza słów kluczowych
  • analiza konkurencji
  • analiza kluczowych elementów strony www dla budowania pozycji w wyszukiwarkach

Audyt kont (prowadzonych samodzielnie kampanii) i doradztwo w formie konsultacji:

  • audyt struktury kampanii
  • audyt słów kluczowych i stosowanych dopasowań
  • audyt kierowania reklam
  • Audyt CPC – AdWords – prowadzenie kampanii (również graficzna + YouTube)

Audyt Newslettera – kampanii Mailingowych

Audyt newslettera i kampanii emailingowych na za zadanie rekomendację zmian zarówno w obszarze technologicznym (platforma wysyłkowa, spam, integracje), w obszarze danych (personalizacja, komunikacja z klientem), w obszarze prawnym (GIODO, zgody), w obszarze analitycznym (statystyki kampanii) jak i w obszarze marketingowym (grafika, target klienta, produkt, itd.).

Audyt Newsletter – Kampanie emailingowe. Audyt:

  • Audyt Marketingowy
  • Audyt Technologiczny
  • Audyt eCommerce
  • Audyt Prawny
  • Audyt Danych

Audyt Newsletter – Kampanie emailingowe. Sprawdź czy:

  • Twoje szablony zwierają wszystkie potrzebne elementy
  • Sprawdź, czemu klienci nie klikają w Twoje emaile
  • Sprawdź czy używasz odpowiedniej platfomy wysłki emaili
  • Sprawdź czy możesz zwiększyć konwersje z kampanii mailingowych
  • Sprawdź czy nie wysyłasz spamu

Zobacz także Audyty i consulting IT i Call Contact Center:

Audyty i consulting IT:

  • Audyt wydajności i bezpieczeństwa aplikacji
  • Audyt stanu przetwarzania danych osobowych (GIODO)
  • Audyt jakości danych (Big Data)

Więcej:

Audyt Call Contact Center:

Audyt Call Contact Center

Audyt efektywności procesów działów obsługi klienta

Więcej informacji o typach i definicji audytu: Audyt i rodzaje audytów