Audyt jakości danych Big Data

Audyt jakości danych (Big Data)

Ocena zakresu, sposobu gromadzenia oraz przetwarzania danych w organizacji z punktu jej widzenia strategii. Audyt obejmuje przegląd wybranych systemów, które gromadzą dane istotne z punktu widzenia realizacji interesujących dla organizacji bieżących i planowanych procesów biznesowych.

Aspekty audytu:

  • Jakość danych z punktu widzenia możliwości predykcyjnych
  • Oszacowanie potencjalnych zależności w danych
  • Ocena przydatności danych z punktu widzenia wybranych celów biznesowych
  • Identyfikacja zakresów danych do poszerzenia/uzupełnienia

Więcej informacji o analizie danych Big Data

Korzyści z przeprowadzonego audytu

  • Analiza jakości danych pod kątem działań sprzedażowych i informacja czy dane są poprawnie zbierane, jakich danych brakuje, jak je może zbierać, integrować.
  • Wstępna analiza możliwości stworzenia modeli zachowań klientów, gotowych do implementacji w narzędziach informatycznych lub informacje o braku możliwości stworzenia takiego modelu z uwagi na brak danych, itd.
  • Informacje do działu zarządzania jakością danych o błędach, dublowaniu danych, błędnych integracjach, itd.
  • Możliwe zwiększenie wskaźników marży i odrzuceń (bouncing rate).
  • Zwiększenie obrotów poprzez pozyskanie nowych klientów, upselling i crosseling.
  • Możliwość łatwiejszego wprowadzania nowych produktów / usług.
  • Możliwość obniżenia współczynnika odejścia klientów (churn).
  • Zwiększenie zaangażowania klientów (engagement).