UAT czyli Testy Akceptacyjne

UAT (User Acceptance Tests) to testy akceptacyjne, które pozwalają odebrać stworzone oprogramowanie lub ich fragment przez osoby odpowiedzialne za procesy biznesowe lub klienta końcowego. Pozwalają one w prosty sposób określić dany ekran lub funkcjonalność jest zgodna z oczekiwaniami wszystkich odbiorców oprogramowania.

Testy akceptacyjne powinny uwzględniać np. za ISTBQ:

  • Wymagania użytkowników końcowych
  • Wymagania systemowe
  • Przypadki użycia
  • Procesy biznesowe

Przykłady testów akceptacyjnych UAT:

  • Testy akceptacyjne przez użytkownika wewnętrznego – czy product spełnia wymagania
  • Testy akceptacyjne przez klienta (CAT – Customer Acceptance Test) – czy oprogramowanie spełnia wymagania klienta
  • Testy Alfa – testy wewnętrzne deweloperów np. u wykonawcy
  • Testy Beta – testy poza zespołem wytwarzającym testy np. wśród użytkowników końcowych, itd.
  • Testy zgodności z podpisaną umową
  • Testy zgodności z prawem (legalności)
  • Testy akceptacyjne produkcyjne – testy na środowisku produkcyjnym, w różnych warunkach np. podczas obciążenia, awarii, problemów z danymi, itd.

W metodyce zwinnej Scrum UAT może być częścią Definition of Done czyli opisem jak ma wyglądać oddany produkt. Testy akceptacyjne UAT są w gestii odpowiedzialności Product Ownera i powinny być częścią sprintów Scruma.

Zobacz naszą ofertę doradztwa w zakresie projektów informatycznych

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Platforma eCommerce B2B

GoTechnologies wspiera w technologii i optymalizacji procesów biznesowych zarówno największe organizacje, średnie przedsiębiorstwa jak i startupy cyfrowe. Handel elektroniczny B2C (Business to Customer) jest powszechnie znany i lubiany. Handel cyfrowy B2B (Business to Business) raczkuje w stosunku do B2C jednakże jest jednym z ważniejszych trendów w obecnych „covidowych” czasach.

Podstawowe funkcjonalności platform B2B:

  • Indywidualne ceny i grupy asortymentowe dla grup klientów
  • Wgląd do wszystkich transakcji biznesowych łącznie z fakturami elektronicznymi, ofertami, fakturami proforma, zamówieniami, reklamacjami czy zwrotami.
  • Obsługa procesu zapytania, ofertowania i negocjacji cen
  • Kopiowanie zamówień
  • Integracje z systemem ERP celem przypisania klientowi form płatności, minimalnych poziomów zakupów, kredytów kupieckich czy progów rabatowych
  • Szybkość i łatwość zakupów dużych ilości produktów (UX – User Experience, UI – User interface)

Popularne typy oprogramowania B2B:

  • Oprogramowanie SaaS (Software as a Service)
  • Oprogramowanie dedykowane budowane na potrzeby klienta
  • Oprogramowanie Open Source jak Magento 2 czy PrestaShop

Systemy eCommerce B2B integrują się zazwyczaj z:

Zobacz naszą ofertę doradztwa technologiczno-procesowego dla eCommerce.

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Audyt Ciągłość Biznesowa (Business Continuity)

GoTechnologies bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w pracy z największymi, średnimi i małymi międzynarodowymi firmami, liderami swoich branż realizuje doradztwo i audyt w zakresie zachowania ciągłości biznesowej (Business Continuity) przedsiębiorstw.

Audyt ciągłości biznesowej składa się z:

  • Analiza corowych i pobocznych procesów, systemów, integracji, zasobów i ich wpływ na ciągłość biznesową.
  • Określenie potencjalnych, realnych zagrożeń mających wpływ na ciągłość biznesową
  • Benchmarking zagrożeń na casach lokalnych, branżowych i światowych
  • Symulacja wystąpienia zagrożeń i ich wpływ na ciągłość biznesową firmy (Stress Test)
  • Rekomendacje eliminacji zagrożeń lub ich zminimalizowanie w obszarze bezpieczeństwa, procesów, systemów, przechowywania danych, zabezpieczeń, redundancji, itd.

Audyt Business Continuity w zależności od klienta może być szybki (tzw. Quick Check) oraz kompleksowy. Proponowaną metodą jest szybki audyt Quick Check pozwalający ocenić poziom dojrzałości w obszarze Ciągłości Biznesowej i dalsze prace nad zdiagnozowanymi i kluczowymi obszarami w dalszych krokach.

W obszarze procesów procesów analizujemy corowe procesy z punktu widzenia biznesu czy reputacji klienta jak procesy handlowe (eCommerce, Retail, Omnichannel), logistyczne i magazynowe, finansowe, HR-owe czy produkcyjne.

W obszarze infrastruktury krytycznej badamy wpływ zagrożeń na systemy (software i hardware), ich wydajność, bezpieczeństwo, zasoby, backupy, możliwości odtworzenia po awarii, itd.

Możliwe zagrożenia mające wpływ na przedsiębiorstwa to: cyberataki zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne (sabotaże), wycieki danych i kradzież danych (reputacja firmy), awarie zasilania, zalanie Data Center, vendor locking (uzależnienie od dostawców), błędy w aplikacjach np. API, ataki typu DoS czy DDoS na platformy eCommerce, pandemia, itd.

Zobacz naszą ofertę: Doradztwo Cyfrowa Transformacja (Digital Transformation)

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Ochrona danych – systemy DLP (Data Loss Prevention)

Systemy DLP nazywane z języka angielskiego jako Data Leak lub Data Leakage lub Data Loss Protection lub Prevention chronią firmowe systemy i dane przed wyciekiem (przypadkowym) lub kradzieżą. Systemy DLP zabezpieczają newralgiczne systemy i bazy danych takie jak dane finansowe, dane pracowników, tajemnice handlowe, itd. Są szczególnie używane w firmach, które podlegają regulacją prawnym (np. RODO) czy silnie chroniących swój khow how (tajemnice przedsiębiorstwa).

Systemy DLP mogą być w postacji specjalnych urządzeń (appliance) lub oprogramownaia (software).

Podstawowe funkcjonalności systemów DLP:

  • Zarządzenia zbiorami danych podlegających ochronie, priorytetyzacja, kontrola, dostęp
  • Zarządzanie urządzeniami mobilnymi, portami USB, komputerami
  • Wykrywanie wrażliwych danych w ruchu sieciowym LAN
  • Szyfrowanie danych wrażliwych
  • Blokada zapisu danych wrażliwych na nośnikach zewnętrznych i wewnętrznych

Systemy DLP są jednym z elementów polityki bezpieczeństwa zarówno w ochronie danych danych jak i budowania dojrzałości w ochronie cyberbezpieczeństwa. Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie bezpieczeństwa swoich systemów i zasobów firmowych zapraszamy do kontaktu.

Zobacz naszą ofertę doradztwa w zakresie bezpieczeństwa systemów, danych i sieci.

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Optymalizacja magazynów dla eCommerce i Retail

GoTechnologies od samego początku powstania wspiera duże i średnie przedsiębiorstwa z branży eCommerce i Retail (Omnichannel). Oprócz procesów tzn. frontendowych na styku z klientem projektujemy i optymalizujemy procesy logistyczne i magazynowe. Usługi doradztwa w obszarze magazynów koncentrują się zarówno na projektowanie layout-ów, procesach przyjęć, składowania czy wydania, jak i na doborze automatyki magazynowej czy systemów informatycznych klas WMS (Warehouse Management System), TMS (Transport Management System) czy YMS (Yard Management System) ich integracji. Specjalizujemy się w wykorzystanie technologii w celu automatyzacji i optymalizacji magazynów np. wykorzystujemy technologie AGV (Autonomus Guided Vehicle), IoT (Internet of Things), RFID (Radio Frequency Identyfication), itd.

Nasze przykładowe usługi doradcze w zakresie magazynów:

  • Audyt magazynu eCommerce (intralogistyki) – audyt procesów magazynowych, systemów magazynowych, automatyki magazynowej, środków transportu wewnętrznego, zaprojektowanego layoutu, , ilości wysyłek, czasy realizacji, czasy przyjęcia, reklamacje, zwroty, utylizacja magazynu, koszty logistyki, procesów i błędów, zatrudnienie, itd.
  • Optymalizacja magazynów (intralogistyki) – optymalizacja procesów logistyki wewnętrznej, transportu wewnętrznego, automatyzacji i digitalizacji procesów, layoutu, zarządzania zdolnością produkcyjną, implementacji systemów informatycznych (systemy i integracje ERP, WMS, APS, MES, SCM, eKanban, Andon, TMS, YMS, BI), itd.
  • TETRIS w magazynach – wykorzystanie algorytmów tetris w optymalizacji procesów kompletacji i załadunku towarów na samochody transportowe.
  • Doradztwo AGV – projektowanie procesów magazynowych z uwzględnieniem pojazdów autonomicznych AGV. Doradztwo i wybór odpowiednich pojazdów dla danych obiektów, towarów, wymagań bezpieczeństwa, itd.
  • Doradztwo wyboru systemów WMS – wybór systemów wysokiego składowania WMS, tworzenie wymagań, wybór dostawców, wsparcie przy wdrożeniach, integracje z automatyką magazynową.
  • Doradztwo dla systemów YMS – wybór systemów i dostawców dla systemów zarządzania placem YMS.
  • Doradztwo dla systemów TMS – wybór systemów i dostawców dla systemów zarządzania logistyką TMS.
  • Doradztwo dla systemów SCM – wybór systemów SCM (Supply Chain Mangagement).
  • Doradztwo procesowe i technologiczne dla eCommerce – doradztwo procesowe i technologiczne dla eCommerce i Omnichannel.
  • Procesy Click and Collect na magazynach – procesy logistyczne odbioru produktów czy reklamacji i zwrotów w sieci sklepów stacjonarnych przez klientów internetowych.
  • Wybór automatyki magazynowej i środków transportu wewnętrznego – dobieramy automatykę i środki transportowe do layoutu, strategii, KPI-s i budżetów.
  • Systemy typu ANDON dla magazynów – systemy usprawniające pracę i obsługę procesów magazynowych i logistycznych na placu.
  • Doradztwo w projektach SAP – wsparcie w projektach SAP z uwzględnieniem SAP Business One, SAP ERP, SAP TM czy SAP EWM.
Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Click and Collect dla Retail, eCommerce

Click & Collect jest pojęciem powstałym w biznesach posiadających offlinowe, potencjalne miejsca odbioru towarów zakupionych w internecie jak sieci sklepów stacjonarnych. Idea Click & Collect mówi, zamów w internecie przez desktop, tablet czy smartphone i odbierz w miejscu i czasie odpowiednim dla Ciebie bez potrzeby czekania na kuriera zazwyczaj w niższej cenie.

Najczęstszymi miejscami odbioru są obecnie:

  • Duże sklepy stacjonarne w centrach handlowych często z branży FMCG czy DIY
  • Małe sklepiki osiedlowe np. Żabki
  • Punkty usługowe jak Poczta Polska, stacje benzynowe, itd.
  • Punkty odbioru firm kurierskich czy
  • Paczkomaty

Na wpływ odbioru w takich miejscach jaką wpływ cena, często darmowa lub niska w porównaniu z tradycyjnym kurierem i często brak możliwości na oczekiwanie na kuriera.

Click & Collect umożliwia nie tylko odbiór zakupionych towarów w sieci ale także obsługuje często procesy zwrotu i procesy reklamacji towarów.

Procesy Click and Collect zawsze wymagają wdrożenia odpowiednich procesów i systemów do ich obsługi. W sieciach Retail wymagają zmian w gospodarce magazynowej sieci, logistyce, zmian w procesach na sklepach, stworzeniu odpowiednich procedur, miejsc składowczych, punktów odbioru i wdrożenia odpowiednich systemów informatycznych.

Najczęstsze integracje w ramach procesów Click and Collect to integracje systemów magazynowych WMS (Warehouse Management System), platform eCommerce, systemów sprzedażowych POS (Point of Sales) czy systemów ERP (Enterprise Management System).

Zobacz naszą ofertę doradztwa technologicznego dla eCommerce, Omnichannel i Retail

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Algorytmy TETRIS w procesach magazynowych

Jednym z powszechnych problemów naszych klientów jest efektywne załadowanie samochodów transportowych paletami mieszczącymi różne produkty, przeznaczone dla różnych sklepów czy klientów. Problem jest powszechnie znany, a efektywność wypełnienia samochodów (gęstość składowania) jest niewystarczająca a ilość błędów spowodowanych błędnym załadunkiem produktów na palety jest duża.

Zespół GoTechnologies i SoftCube wspiera organizacje logistyczne i magazyny w optymalizacji procesów kompletacji i załadunku towarów na samochody transportowe z wykorzystaniem algorytmów TETRIS.

Przykład wizualizacji procesów magazynowych w obszarze zatowarowania sklepów

Obecnie proces sprawnego załadunku i wykorzystania powierzchni załadunkowej opiera się na doświadczeniu wózkowego. Jednakże warto wykorzystać dostępną technologię i zoptymalizować ten proces.

Przykładowy proces magazynowy z wykorzystaniem algorytmów Tetris może wyglądać następująco:

  1. Operator otrzymuje sygnał do kompletacji zamówień niejednorodnych, które prowadzi go po odpowiednich produktach wg. kolejności algorytmu układania (waga, wymiary produktów czy opakowań)
  2. Na tablecie widzi jak powinien rozmieszczać produkty na palecie
  3. Dostarcza paletę na samochód transportowy

Algorytmy wykorzystują zarówno szczegółowe dane z masterdaty jak wymiary, waga, pojemność samochodów i inne parametry potrzebne do optymalizacji procesu.

Zobacz także:

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Technologiczne trendy w Retail

Retail wraz z eCommerce są branżami, z którymi spotykamy się na co dzień i możemy obserwować zmiany technologiczne i procesowe jakie w nich zachodzą. Obecnie technologia staje się dojrzalsza i tańsza czego rezultatem są projekty autonomicznych i samoobsługowych sklepów, aplikacji lojalnościowych, itd. Poniżej znajdują się najciekawsze trendy technologiczne w branży Retail.

  • IoT (Internet of Things) – technologia inteligentnych czujników, identyfikacja zachowań, personalizacja, wykorzystanie aplikacji mobilnych czy płatności w świecie online. Technologie jak iBeacons, Bluetooth, GPS, Wearables, RFID, itd. Obecnie pojawiają się trendy jak AIoT (Artificial Internet of Things). Zobacz: Doradztwo IoT
  • Programy lojalnościowe, Aplikacje i Smartphony – budowanie lojalności poprzez technologię i udogodnienia jak usługi komplementarne, zbieranie punktów, promocje, karty, itd.
  • Elastyczne systemy POS – systemy POS (Point of Sales) ciągle pozostają kluczowym elementem realizacji usług w Retail. Systemy te jednakże nie spełniają nowych trendów czyli nie można ich zmieniać szybko dostosowując je do nowych potrzeb klientów. Przyszłością są elastyczne i samoobsługowe systemy informatyczne. Zobacz: Systemy POS
  • Kasy bezobsługowe, płatności mobilne i bez obsługowe sklepy – pełny fulfilment to przyszłość zakupów, jednakże tego typu technologie potrzebują czasu, zmiany mentalności klientów i perfekcyjnej technologii (w tym UX – User Experience, UI – User Interface).
  • User Experience – szczególnie w procesach obsługi klienta, reklamacjach czy zwrotach oraz w wykorzystaniu technologii samoobsługowej. Źle zaprojektowane interfejsy możemy spotykać w codziennych zakupach. Zobacz: Doradztwo UX, UI
  • Efektywne zatowarowanie sklepów – predykcja zatowarowania sklepów, predykcja zachowań konsumenckich, analiza sprzedaży w danych sklepach, regionach, itd. Wykorzystanie Big Data i Sztucznej Intelignencji (AI). Zobacz: Systemy BI (Business Inteligence)
  • Sztuczna inteligencja (AI – Artificial Inteligence) – wykorzystanie dużych zbiorów danych Big Data, często chmury (Cloud Computing) oraz algorytmów Machine i Deep Learning.
  • Rozszerzona rzeczywistość AR (Augmented Reality) – technologia, która zaczyna wchodzić np. do branży Fashion zarówno w kanałach eCommerce jak i sklepach typu Showroom, często łączona z wirtualną rzeczywistością (VR – Virtual Reality).
  • Booty, Czaty i asysta – pełna automatyzacja procesów kontaktu klienta np. w procesach zwrotów czy reklamacjach.
  • Automatyzacja magazynów – wykorzystanie najnowszych trendów w Automatyce Magazynowej np. pojazdy AGV (Automated Guided Vehicles), systemów idealnego załadowanie samochodów transportowych czy magazynów automatycznych. Zobacz: Automatyzacja Procesów Magazynowych, czy Algorytmy Tetris.
  • Traceabbility produktów – pełne śledzenie partii produktów od produkcji do klienta. Śledzenie i zarządzanie cyklem życia produktów. Zobacz: Doradztwo Traceability
  • Produkcja energii elektrycznej na potrzeby sklepów – wykorzystanie energii elektrycznej z dużej powierzchni obiektów handlowych jak dachy, odzyskiwanie ciepła z wewnątrz obiektów, itd.
  • Sieci Connectivity – sieci jak 5G łączące urządzenia i czujniki (IoT) pomiędzy sobą i serwerami np. w chmurze.

Zobacz także: Doradztwo technologiczne i procesowe dla Retail

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Systemy DAM – Digital Asset Management

Systemy klasy DAM pozwalają na sprawne zarządzanie cyfrowym kontentem jak obrazki, zdjęcia, szkice, szablony, layouty, firmy, loga, itd. Umożliwiają przechowywanie, publikowanie, wersjonowanie, pracę nad nimi czy archiwizowanie. Dzięki tego typu systemom cyfrowe dokumenty nie giną i zawsze można odtworzyć ich twórców, zmiany, itd. Systemy DAM są powszechnie stosowane w eCommerce, Retail, biurach projektowych czy w bankowości.

Systemy DAM pozwalają na:

  • Tworzenie
  • Indeksowanie, grupowanie, opisywanie kontentu
  • Wyszukiwanie
  • Współdzielenie
  • Workflow z cyklem życia produktu i ścieżką akceptacji
  • Wersjonowanie
  • Poziomy dostępu
  • Śledzenie użycia
  • itd.

Systemy DAM są często dostosowane do danej branży np.:

  • Zarządzanie brandem i materiałami sprzedażowymi
  • Zarządzanie projektami budowlanymi czy inwestycyjnymi
  • Zarządzanie cyfrowymi materiałami dla dostawców, itd.

Zobacz także: Doradztwo technologiczne dla eCommerce

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów

Systemy IT dla Retail

GoTechnologies od lat wspiera swoich klientów w wyborze systemów i ich dostawców. Wspieramy branże eCommerce, logistykę i Retail. Firmy handlowe działają obecnie w większości w modelu Omnichannel czyli prowadzą swoje operacje zarówno offline jak i online. Poniżej lista systemów, które są przewidziane dla większych sieci Retail.

  • RMS (Retail Management System lub Retail Merchandaising System) – system wspierający zarządzanie siecią sprzedaży, raportujący dzienną sprzedaż, zapasy, często także występujący razem z funkcjami sprzedażowymi POS.
  • POS (Point of Sales) – system do wykonywania operacji sprzedażowych i około sprzedażowych jak reklamacje, procesy zwrotu czy zarządzanie dodatkowymi usługami. Zobacz także: Systemy Retail POS
  • WMS (Warehouse Management System) – system do zarządzania magazynami wysokiego składowania, magazynami automatycznymi i operacjami magazynowymi jak przyjęcia, składowanie, kompletacja czy wydanie. Zobacz: Doradztwo systemy WMS
  • ERP (Enterprise Management System) – system zapewniający rozliczenia finansowo-księgowe zarówno z klientami jak i dostawcami oraz wsparcie w obszarze kontrollingu. Zobacz: Doradztwo systemy ERP
  • TMS (Transport Management System) – system logistyczny do zarządzania transportem, harmonogramowaniem, routingiem tras, rozliczaniem czy monitorowaniem. Często stosowany wraz z systemam zarządzania placem YMS (Yard Management System). Zobacz także: System TMS
  • CRM (Customer Relationship Management) – system do zarządzania relacjami z klientami, często zintegrowany z systemami Marketing Automation i programami lojalnościowymi. Zobacz więcej: Doradztwo systemy CRM
  • PIM (Product Information System) – system do zarządzania produktami, ich cenami, wariantami, kontentem. Zobacz także: Systemy PIM
  • SCM (Supply Chain Management) – system y zarządzające łańcuchem dostaw, wymiany elektronicznej informacji z dostawcami scoring dostawców, itd. Zobacz więcej: Systemy klasy SCM
  • BI (Business Inteligence) – systemy analityczne i raportowe zintegrowane z hurtowniami danych. Odpowiedzialne są za wspieranie firm w dostarczaniu raportów opartych na danych historycznych i trendach. Zobacz więcej: Systemy BI
  • Systemy predykcyjne – systemy zintegrowane z hurtowniami danych i systemami BI pozwalające na przewidywanie zachowań klientów w przyszłości w oparciu o dane historyczne i trendy. Zobacz więcej: Hurtownie danych
  • DMS, ECM, EOD lub Workflow – systemy do elektronicznego obiegu dokumentów. Zobacz także: Systemy EOD (DMS)
  • Platforma eCommerce – sklepy internetowe i platformy marketplace. Zarządzanie kontentem, zamówieniami, shippingiem, integracjami z płatnościami elektronicznymi, kurierami, systemami Marketing Automation, itd. Zobacz także: Wybór platformy eCommerce
  • System do zarządzania budynkami (sklepami) i umowami najmu – systemy do zarządzania własnymi sklepami, firmami usługowymi jak i umowami najmu.
  • System DAM (Digital Asset Management) – zarządzanie cyfrowym contentem jak zdjęcia, rysunki, filmy, itd. ich wyszukiwanie, śledzenie, wersjonowanie, zarządzanie. Zobacz także: Systemy DAM

Zobacz także:

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów