Audyt IT Due Diligence

Audyt IT Due Diligence

Audyt IT Due Diligence jest przeznaczony dla funduszy typu Venture/Private Equity oraz dla Grup lub spółek, które zamierzają inwestować w firmy, w których technologia teleinformatyczna jest driverem biznesu. Audyt ocenia użytą technologię pod katem szans, ryzyk i możliwych kosztów zmian i rozwoju.

Audyt ten jest często wykonywany razem z Audytem eCommerce Due Diligence w przypadku firm eCommerce.

Do tej pory GoTechnologies wykonało kilknaście średnich i dużych Audytów IT i eCommerce Due Diligence dla Grup i Funduszy inwestycyjnych.

W skład zakresu wchodzi:

Cele przeprowadzenia Audytu IT Due Diligence

  • Analiza kluczowych aspektów IT
  • Analiza potencjalnego ryzyka, szans i możliwości rozwoju
  • Analiza finansowa istniejących i przyszłych rozwiązań

Kluczowe aspekty Audytu IT Due Diligence

  • Zdolności technologiczne
  • Stabilność technologiczna
  • Elastyczność / rozszerzalność technologiczna
  • Koszty technologiczne (capex/opex)
  • Zależności IT / Biznes
  • Planowane inicjatywy IT
  • Podpisane umowy / zależności z zewnętrznymi dostawcami
  • Licencjonowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Ryzyka i szanse rozwoju

Plan działania

  • Podpisanie umów
  • Kontakt i ustalenie terminów
  • Przesłanie listy pytań
  • Przeprowadzenie DD onsite
  • Przygotowanie raportu

Końcowy raport – szczegółowe opis elementów z zakresu Audytu IT Due Diligence

  • Zasoby: aplikacje biznesowe, infrastruktura, organizacja, procesy, poziom automatyzacji
  • Ryzyko: stabilność, własność, zasoby, finansowanie, bezpieczeństwo
  • Budżet IT
  • Niezbędne wydatki na rozwój
  • Inicjatywy
  • Możliwości
  • Wnioski i sugestie.
  • Podsumowanie dla Kadry Zarządzającej

Zakres Audytu IT Due Diligence

Planowanie i organizacja IT

  • Strategia IT
  • Role, organizacja, odpowiedzialności, kompetencje, zespół, zmienność zespołu, kluczowe jednostki
  • Zarządzanie inwestycjami IT
  • Standardy, procedury
  • Zarządzanie jakością wytwarzania i dostarczania usług
  • Zarządzanie projektami
  • Metodyki wytwarzanie oprogramowania
  • Zarządzanie jakością (dział testów)
  • Inicjatywy IT.

Nabywanie i wdrażanie aplikacji (usług)

  • Aplikacje biznesowe (portale, ERP, CRM, FK)
  • Architektura infrastruktury IT (hostingowa, lokalna, bazodanowa, serwerowa)
  • Bezpieczeństwo infrastruktury i informacji (GIODO, Polityka Bezpieczeństwa)
  • Infrastruktura IT (serwery, LAN, WAN)
  • Support infrastruktury, usług. • Dostępność systemów. • Audyty infrastruktury. • Kontrakty z dostawcami
  • Zarządzanie zmianami
  • Dokumentacja
  • Środowisko testowe
  • Automatyzacja procesów
  • Licencjonowanie, umowy.

Dostarczanie, eksploatacja i monitorowanie

  • Support aplikacji i sprzętu
  • SLA
  • Zarządzanie Service Desk (incydent, problem management, linie wsparcia)
  • Zarządzanie danymi (macierze, backupy)
  • Zarządzanie fizyczną infrastrukturą (konfiguracje, monitoring, metody, backupy).

Szczegóły aplikacji

  • Systemy eCommerce (www)
  • System Finansowo-księgowy
  • System sprzedażowy / CRM
  • System magazynowy
  • Systemy integracyjne
  • System analityczny (BI).

Finansowanie IT

  • Opex/Capex
  • Budżet na najbliższe 12 miesięcy
  • Koszty transformacji.