Wybór dostawcy systemu, outsourcing usług IT
Dzięki kilkunastoletniej znajomości rynku IT wspieramy klientów nie tylko w wyborze rozwiązań i systemów IT a także wiarygodnych i sprawdzonych partnerów, firm wdrożeniowych i dostawców usług IT. największym ryzykiem przy strategicznym projekcie informatycznym jest nie tylko wybór technologii a także sprawdzonego dostawcy, partnera, który będzie gwarantem skutecznej realizacji projektu.
Wybór dostawcy systemów i usług IT
Wspieramy organizacje w wyborze odpowiedniej technologii realizującej cele biznesowe, wpisującej się w technologię istniejącą w organizacji, w budżet oraz w procesy zachodzące lub mające zachodzić w firmie. Wspieramy firmy w wyborze dostawców systemów ERP, CRM, WMS, PIM, APS, TMS, SCM, YMS, ECM, DMS, HRIS, HCM, LMS, MES, platform eCommerce i systemów Contact Center.
Proces przygotowania strategii / politykę wyboru dostawców:
- Zdefiniowanie kryteriów wyboru dostawców (długość, historia współpracy z dostawcą, stabilność finansowa i organizacyjna dostawców, koszty współpracy, gwarancje i jakość oferowanych usług, itd.).
- Stworzenie księgi dostawców usług tele-informatycznych.
- Zdefiniowanie ryzyk wystąpienia we współpracy z zewnętrznymi lub wewnętrznymi dostawcami. Przygotowanie planu B czyli dodatkowych dostawców, planów zmian, etc.
- Zdefiniowanie schematów nowych umów z dostawcami ustalonymi z biznesem np. SLA, działem prawnym np. IP, działem finansowymi np. benchmark kosztów usług, etc.
- Wdrożenie procedur wyboru dostawców i procesów zakupowych.
Proces wyboru dostawców i firm wdrożenowych:
- Analiza wymagań i potrzeb klienta, celów biznesowych, strategii rozwoju
- Analiza rynku pod kątem wymagań klienta
- Tworzenie zapytania ofertowego
- Ocena wybranych dostawców systemów ERP, CRM, MES, eCommerce, Contact Center, etc.
- Tworzenie zapytań ofertowych i informacyjnych
- Negocjacje i analiza umów
Wspieramy firmy w wyborze:
- Dostawcy i firmy wdrożeniowe systemów klasy ERP, CRM, WMS, eCommerce, Contact Center
- Firmy deweloperskiej
- Firmy świadczące usługi kolokacji (Data Center) oraz dostarczające sprzęt komputerowy
Outsourcing IT
Cel: Analiza możliwości outsourcingu pewnych usług IT na zewnątrz np. kolokacji serwerów (hosting), administracji siecią LAN, WAN, serwerami, usługami IT, developmentu, zespołów, specjalistów, itd. Analizujemy możliwości, ryzyka, wybieramy dostawców, negocjujemy ceny, analizujemy umowy, wpieramy proces przejęcia usług. Monitorujemy poprawność wykonania usług.
Zakres doradztwa outsourcingu usług IT:
- Procesy zakupowe usług i systemów tele-informatycznych
- Analiza wymagań i potrzeb klienta
- Cel outsourcingu usług przez klienta
- Analiza rynku pod kątem wymagań klienta
- Ocena wybranych firm świadczących usługi Outsourcingu IT (Due Diligence)
- Tworzenie zapytań ofertowych i informacyjnych
- Negocjacje i analiza umów
- Wsparcie przy przejęciu usług IT
- Monitoring poprawności wykonywanej usługi outsourcingu IT
- Doradztwo strategiczne IT
- Doradztwo eCommerce
- Doradztwo prawne IT i eCommerce
- Doradztwo systemów ERP, CRM, WMS, APS, MES, SCM, PIM, eCommerce, itd.
- Doradztwo SAP
- Audyty informatyczne
- Audyty eCommerce
- Scoring dostawców usług tele-informatycznych- artykuł blog
- Jaki Software House wybrać do naszego projektu?
Zapraszamy do kontaktu:
pfederowicz@gotechnologies.pl