Audyt usług informatycznych ITIL

ITIL (Information Technology Infrastructure Library) to zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi. ITIL jest stosowany na całym Świecie od 30 lat. ITIL to biblioteka zawierające usystematyzowane podejście do zarządzania usługami informatycznymi. Audyt ma na celu ocenę usług informatycznych wg. podejścia ITIL.

Do tej pory GoTechnologies wykonało kilkadziesiąt średnich i dużych Audytów Informatycznych i eCommerce oraz kompleksowych Audytów DD dla Grup Kapitałowych oraz Funduszy inwestycyjnych VC/PE.

Zakres Audytu ITIL:

Procesy IT i ich dojrzałość na tle ITIL:

  • Service Strategy – strategia usług informatycznych (Strategy Management, Service Portfolio Management, Financial Management, Demand Management, Business Relationship Management)
  • Service Design – projektowanie usług informatycznych (Design Coordination, Service Level Management, Service Catalog Management, Capacity Management, Availability Management, Information Security Management, Service Continuity Management)
  • Service Transition – przekazywanie usług (Transition Planning and Support, Change Management, Service Asset & Configuration Management, Release and Deployment Management, Knowledge Management)
  • Service Operation – eksploatacja usług (Event Management, Incident Management, Request Fulfillment, Problem Management, Access Management)
  • Continual Service Improvement – doskonalenie usług informatycznych (Deming Cycle, CSI Model, 7-Step Improvement Process)

Artefakty ITIL i ich wdrożenie:

  • Usługi – kategorie, gestorzy, zakresy, KPI
  • Katalog usług – zakres, organizacja, zmiany, publikacja
  • Baza konfiguracji – wdrożenie, stosowanie, powiązanie z architekturą
  • Nrzędzia ITSM – systemy help-desk, release management, dev-ops
  • Umowy SLA/OLA/UC/ inne

Strategia ITIL:

  • Struktura organizacji IT i jej zgodność z ITIL
  • Etatyzacja i role
  • Strategia usług – zakres, definicja, publikacja, aktualizacja

Ocena:

  • Ocena wdrożenia procedur ITIL
  • Ocena przestrzegania procedur i zaleceń ITIL

Zobacz więcej o Ładzie Korporacyjnym IT (IT Governance):

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów