Procesy biznesowe

Zarządzanie i optymalizacja procesów biznesowych jest jednym z kluczowych sukcesów w rozwoju spółek. Procesami należy zarządzać, mierzyć oraz ciągle optymalizować z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Sukcesem jest nie tylko posiadanie zamodelowanych procesów ale także ich poprawna implementacja w narzędziach informatycznych.

Nasi konsultanci posiadają wiedzę z następujących obszarów procesowych

Procesy sprzedażowe (eCommerce, retail, Call Contact Center, B2C i B2B)

  • Procesy zakupowe na www (eCommerce)
  • Kampanie sprzedażowe (eCommerce, Call Center)
  • Procesy obsługi klienta
  • Procesy reklamacyjne
  • Procesy badania satysfakcji klienta
  • Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)

Sourcing i procurment

  • Procesy zakupowe
  • Aukcje zakupowe
  • Procesy wyboru i oceny dostawców
  • Zarządzanie dostawcami
  • Elektroniczne zapytania (eRFX)
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw

Procesy logistyczno-magazynowe

  • Procesy zakupowe
  • Procesy magazynowe
  • Procesy logistyczne

Audyt procesów biznesowych i ich optymalizacja oraz implementacja

Audyt istniejących procesów biznesowych

  • Analiza istniejących procesów biznesowych w wybranych obszarach biznesowych
  • Analiza celów procesów i czynników wpływających na ich osiągnięcie
  • Analiza słabych stron procesów
  • Analiza technologii i implementacji procesów w narzędziach

Opracowanie propozycji zmian w procesach (Optymalizacja)

  • Opis zmian i potencjalnych korzyści
  • Zależności pomiędzy zmianami i procesami
  • Możliwe ryzyka
  • Budżet zmian

Definiowanie wymagań funkcjonalnych

Implementacja procesu w aplikacji

Integracja procesów biznesowych – strategie Merger & Acquisition

Zakres analizy

  • Audyt procesów i systemów pod kątem Merger & Acquisition – główne procesy biznesowe i podstawowe procesy wspierające
  • Analiza słabych i silnych stron procesów oraz systemów zgodnie z przyjętą strategią Merger & Acquisition
  • Raport z wyborem najlepszych procesów dla nowej spółki oraz osób odpowiedzialnych (model RACI)
  • Analiza ryzyka danych procesów
  • Wskazanie potencjalnych synergii, efektywności kosztowych, itd.

Efektywność kosztowa:

  • Merge aplikacji
  • Jedno DC z serwerami www
  • Logistyka i magazyn (negocjacje cenowe, jeden system)

]Ekonomia skali (synergie)

  • Jeden proces sprzedażowy
  • Jeden proces logistyczno-magazynowy
  • Jeden proces obsługi zgłoszeń, reklamacji (dział BOK) – emaile, telefony od klientów
  • Jeden proces zakupowy (dostawcy)
  • Jeden system i proces finansowo-księgowy
  • Jeden system do administracji IT
  • Jeden proces zarządzania projektami