Zarządzanie i optymalizacja procesów biznesowych jest jednym z kluczowych sukcesów w rozwoju spółek. Procesami należy zarządzać, mierzyć oraz ciągle optymalizować z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Sukcesem jest nie tylko posiadanie zamodelowanych procesów ale także ich poprawna implementacja w narzędziach informatycznych.
Analiza procesów biznesowych, analiza architektury tele-informatycznej jest podstawą wyboru systemów klasy ERP, CRM, WMS, MES, platform eCommerce, platform zakupowych, itd.
Optymalizujemy za pomocą technologii procesy backoffice-owe takie jak procesy eCommerce, procesy Contact Center, procesy logistyczno-magazynowe czy procesy zakupowe. Zobacz naszą ofertę na Optymalizację Procesów Biznesowych.
Nasi konsultanci posiadają wiedzę z następujących obszarów procesowych
Procesy sprzedażowe (eCommerce, retail, Call Contact Center, B2C i B2B)
- Procesy sprzedażowe na www (eCommerce)
- Kampanie sprzedażowe (eCommerce, Call Center)
- Procesy obsługi klienta – Audyt procesów BOK (Biuro Obsługi Klienta)
- Procesy reklamacyjne
- Procesy badania satysfakcji klienta
- Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
Sourcing i procurment
- Procesy zakupowe
- Aukcje zakupowe
- Procesy wyboru i oceny dostawców
- Zarządzanie dostawcami
- Elektroniczne zapytania (eRFX)
- Zarządzanie łańcuchem dostaw
Procesy logistyczno-magazynowe
- Procesy zakupowe (SCM) – zobacz Systemy do Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SCM – Supply Chain Management)
- Procesy magazynowe (WMS) – przyjęcia, składowanie, wydania, obsługa zwrotów – zobacz systemy wysokiego składowania klasy WMS (Warehouse Management System)
- Procesy logistyczne (TMS)
- Audyt procesów intralogistycznych
- Optymalizacja procesów intralogistycznych
Audyt procesów biznesowych i ich optymalizacja oraz implementacja
Audyt istniejących procesów biznesowych
- Analiza istniejących procesów biznesowych w wybranych obszarach biznesowych
- Analiza celów procesów i czynników wpływających na ich osiągnięcie
- Analiza słabych stron procesów
- Analiza technologii i implementacji procesów w narzędziach
Opracowanie propozycji zmian w procesach (Optymalizacja)
- Opis zmian i potencjalnych korzyści
- Zależności pomiędzy zmianami i procesami
- Możliwe ryzyka
- Budżet zmian
Definiowanie wymagań funkcjonalnych
Implementacja procesu w aplikacji
Integracja procesów biznesowych – strategie Merger & Acquisition
Zakres analizy
- Audyt procesów i systemów pod kątem Merger & Acquisition – główne procesy biznesowe i podstawowe procesy wspierające
- Analiza słabych i silnych stron procesów oraz systemów zgodnie z przyjętą strategią Merger & Acquisition
- Raport z wyborem najlepszych procesów dla nowej spółki oraz osób odpowiedzialnych (model RACI)
- Analiza ryzyka danych procesów
- Wskazanie potencjalnych synergii, efektywności kosztowych, itd.
Efektywność kosztowa:
- Merge aplikacji
- Jedno DC z serwerami www
- Logistyka i magazyn (negocjacje cenowe, jeden system)
Ekonomia skali (synergie)
- Jeden proces sprzedażowy
- Jeden proces logistyczno-magazynowy
- Jeden proces obsługi zgłoszeń, reklamacji (dział BOK) – emaile, telefony od klientów
- Jeden proces zakupowy (dostawcy)
- Jeden system i proces finansowo-księgowy
- Jeden system do administracji IT
- Jeden proces zarządzania projektami
Zobacz także:
- Analiza procesów AS-IT i TO-BE
- Wybór systemów klasy ERP, CRM, WMS, MES, eCommerce, APS, MRP, itd.
- Typowe błędy przy wdrożeniu systemów klasy ERP
- Hiperautomatyzacja
Zapraszamy do kontaktu:
pfederowicz@gotechnologies.pl