Wirtualna rzeczywistość (VR – Virtual Reality), rozszerzona rzeczywistość (AR – Augmented Reality) czy technologie immersyjne (XR – X Reality) , kiedyś widziane tylko w grach dziś widoczne w pracy i na ulicy. Na stałe zagościły w urządzeniach symulatorach, w szkolnictwie czy w symulowaniu zdarzeń w procesach produkcyjnych (awarie, szkolenia). Obecna technologia pozwala w pełni na zastosowanie rozwiązań VR „produkcyjnie”. Oculus, HTC Vive czy Samsung Gear stają się coraz powszechniej używane ze względu na malejące ceny tych urządzeń.
Przykłady wykorzystania VR i AR:
Technologia VR, AR – Symulatory
- Symulatory pojazdów latających, jeżdżących czy pływających w transporcie, przemyśle
- Symulowanie awarii, akcji
Technologia VR , AR – Medycyna
- Szkolenia lekarzy, chirurgów, studentów
- Leczenie chorób psychicznych
Technologia VR , AR – Szkolnictwo, Nauka, Wiedza
- Wirtualne materiały dydaktyczne
- Nauka języków obcych
- Poznawanie fizyki, historii, itd. w świecie wirtualnym
Technologia VR , AR – Przemysł
- Wizualizacja procesów, działania zakładów
- Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa, używania maszyn i pojazdów, naprawy maszyn
- Prototypowanie produktów np. samochodów
Technologia VR , AR – Entertainment
- Gry komputerowe: symulacyjne, FPP, itd.
- Filmy
- Wirtualne zwiedzanie świata
Technologia VR, AI – Handel
- Wirtualne zwiedzanie, zakupy
- Turystyka wirtualna
- Branża developerska – sprzedaż mieszkań
- Salony gier VR
Zobacz także: Technologia, Innowacje, R&D
Zapraszamy do kontaktu:
pfederowicz@gotechnologies.pl