Dropshipping – model logistyczny, systemy

Dropshipping jest jednym z modeli logistycznych, który zakłada przeniesienie procesów wysyłki towarów do klienta na dostawcę. Model biznesowy z wykorzystaniem Dropshippingu zakłada koncentrację na sprzedaży w internecie.

W takich modelach biznesowych firmy wykorzystują różne narzędzi i systemy:

  • Proces pozyskiwanie klientów – systemy CRM – Customer Relation Management, Marketing Automation.
  • Procesy zarządzania produktami – system PIM – Product Information Management.
  • Proces zamawiania towaru przez klienta (ścieżka zakupowa) – system OMS – Order Management System).
  • Proces rozliczania z klientami i dostawcami – ERP – Enterprise management System

W modelach tych nie używamy systemów do zarządzania magazynami (WMS – Warehouse Management System).

Na co należy zwrócić uwagę w modelu Dropshippingu?

Najważniejsze jest ustalenie zasad wysyłki tak aby klient czuł, że jest obsługiwany nie przez podmiot trzeci.

  • czas przekazania zamówień do dostawcy,
  • czas realizacji zamówień do klienta,
  • zasady zmiany statusów wysyłki u dostawcy,
  • komunikacji opóźnień do klienta,
  • komunikacja braków do klienta,
  • standaryzacja opakowań, pakowania,
  • itd.

Zobacz naszą ofertę doradczą dla eCommerce


Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów