ITIL 3 i od 2019 ITIL 4 są zbiorem najlepszych praktyk dla firm, które zarządzają usługami informatycznymi. GoTechnologies doradza przy „wdrożeniach” ITIL oraz wykorzystuje ITIL w Audytach usług informatycznych.
Zakres ITIL 3:
- Service Strategy – strategia usług informatycznych (Strategy Management, Service Portfolio Management, Financial Management, Demand Management, Business Relationship Management)
- Service Design – projektowanie usług informatycznych (Design Coordination, Service Level Management, Service Catalog Management, Capacity Management, Availability Management, Information Security Management, Service Continuity Management)
- Service Transition – przekazywanie usług (Transition Planning and Support, Change Management, Service Asset & Configuration Management, Release and Deployment Management, Knowledge Management)
- Service Operation – eksploatacja usług (Event Management, Incident Management, Request Fulfillment, Problem Management, Access Management)
- Continual Service Improvement – doskonalenie usług informatycznych (Deming Cycle, CSI Model, 7-Step Improvement Process)
Nowe elementy ITIL 4 to:
- Service Value System – system wartości usług informatycznych
- Guiding Principles – 7 praktyk
- Four Dimensions – model czterech wymiarów zarządzania usługami
ITIL 4 integruje się z:
- Lean
- Agile
- DevOps
- Digital Transformation
Zobacz także nasze usługi doradcze:
- IT Governance (Ład Korporacyjny IT) – ład IT, dojrzałość IT, zarządzanie ryzykiem IT, COBIT, TOGAF, ITIL
- Audyt usług informatycznych ITIL
- Systemy ITAM (IT Asset Management)
- Systemy ITSM (IT Service Management)
Zapraszamy do kontaktu:
pfederowicz@gotechnologies.pl