Doradztwo SaaS

Software as a Service to obecnie bardzo popularny trend w architekturze systemów i modelach biznesowych. Systemy czy platformy w tzw. modelu abonamentowym (płatnym w regularnych odstępach np. raz na miesiąc, raz na rok) tworzą zarówno ogromni, międzynarodowi gracze jak np. IBM czy SAP a także Startupy. Najbardziej znanymi prekursorami były takie systemy jak CRM SalesForce. Ten przykład pokazał, jak popularne są tego typu systemy, mimo początkowych i obecnych obaw o bezpieczeństwo czy możliwość zmian (customizacji).

Rodzaje systemów w SaaS

Przykładowe systemy często spotykane jako Software as a Service:

Korzyści systemów SaaS

Systemy SaaS cechuje szybkie wdrożenie, praktycznie od razu, proste systemy płatności np. miesięczne, brak kosztów dodatkowych jak utrzymanie serwerów, administratora, internetu czy utrzymania i konserwacji, a często nawet backupów.

KPI (Key Performance Indicator) dla Startupów SaaS

Startupy SaaS podobnie jak Startupy eCommerce są w pełni „mierzalne”. Dzięki kodom śledzącym, analityce, big data możemy mierzyć wszystko od rozpoczęcia kampani marketingowej, poprzez zdobycie klienta i jego odejście do np. konkurencji.

  • CAS (Cost of Aquiring a Customer) – koszt pozyskania jednego klienta
  • ARPU (Average Revenue per Customer) – średni przychód z jednego klienta
  • Churn – Procentowy odpływ klientów
  • Customer Lifetime – średnia długość życia klienta
  • LTV (Lifetime Value of Customer) – cała wartość klienta
  • MRR (Montly Recurring Revenue) – miesięczny przychód z abonamentów
  • ARR (Annual Recurring Revenue) – roczny przychód z abonamentów
  • itd.

Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu w SaaS

Wybierając system Software as a Service należy pamiętać o:

  • Analizie cennika np. w przypadku platform sklepów internetowych często płaci się za ilość transakcji, czym więcej zarabiamy tym więcej płacimy
  • Integracji systemów i poprawnej wymianie danych pomiędzy nimi
  • Bezpieczeństwie systemów potwierdzonych np. certyfikatami
  • Zgodności z europejskim RODO np. można spotkać, że globalny systemy posiada serwer aplikacyjny w europie a serwer bazodanowy w Stanach Zjednoczonych.
  • Architekturę rozwiązań np. micro serwisy, PWA, CMS, system bilingowy, API.
  • Umowy SLA (Service Level Agreement) na wykryte błędy.
  • Analiza możliwości wprowadzania swoich (i tylko swoich zmian w systemach – know how) np. z wykorzystaniem tzn. chmury prywatnej lub hybrydowej.

Usługi doradztwa technologicznego SaaS:

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów