Wybór platformy eCommerce – Sklep internetowy

Cyfrowa transformacja biznesu wymusza na nas posiadania cyfrowych kanałów sprzedażowych, komunikacji z klientami, wzmacniania marki, itd. Powszechne pytanie jakie zadają nasi klienci zarówno korporacyjni jak i początkujące biznesy to jaką platformę, sklep internetowy czy marketplace mają wybrać. Kolejne pytanie dotyczą systemu rozliczeń z klientami (ERPEnterprise Resources Management), form wysyłki, User Experience (UX), użyteczności (UIUser Interface, usability) magazynów (WMSWarehouse Management System), zarządzaniem produktów w Omnichannel (PIMProduct Management System), SEO (Search Engine Optimization) czy systemu CRM (Customer Relationship Management).

Dojrzali klienci obecni posiadający już sklep internetowy zadają pytania jak zwiększyć konwersję, zmniejszyć koszty pozyskania klienta, zwiększyć Cross-Selling i Up-Selling (Audyty eCommerce), jak zoptymalizować procesy eCommerce np. procesy magazynowe, jak bezpiecznie wykonać Redesign sklepu internetowego bez utraty klientów oraz jak uporządkować architekturę systemów informatycznych w organizacji (Audyt Architektury Systemów eCommerce).

Kategorie dostępnych systemów / platform eCommerce (sklep internetowy):

  • Sklepy internetowe typu Open Source
  • Sklepy internetowe typu SaaS (Software as a Service)
  • Sklepy internetowe dedykowane

Sklepy internetowe Open Source

Sklepy internetowe na darmowej licencji Open Source jak np. Magento czy PrestaShop. Posiadają także licencje płatne Enterprise dla klientów wymagających lub potrzebujących większych możliwości rozwoju.

  • Zalety: Duża możliwość zmian w systemie (customizacji), duża liczba dostawców wdrożeniowych w Polsce, duża liczba gotowych darmowych i płatnych modułów.
  • Wady: Często duże koszty utrzymania i wprowadzania zmian, szybszy dług technologiczny w przypadku niekontrolowanych zmian czy źle dobranego dostawcy informatycznego.

Sklepy internetowe typu SaaS (Software as a Service)

Platformy SaaS umożliwiają praktycznie uruchomienie sklepu internetowego z dnia na dzień, bez ponoszenia dużych kosztów na starcie. Płatności za używanie sklepu są realizowane w modelu abonamentowym i często uzależnione od zużycia zasobów czy ilości sprzedaży.

  • Zalety: Szybki czas wdrożenia sklepu internetowego (praktycznie z dnia na dzień), mniejsze koszty utrzymania w początkowym okresie, dużo funkcjonalności standardowych.
  • Wady: Brak możliwości wprowadzania większych zmian, użycie standardowych procesów eCommerce, w przyszłości potencjalnie duże koszty utrzymania często uzależnione od ilości sprzedaży, całkowite uzależnienie od jednego dostawcy, ograniczona możliwość integracji z systemami zewnętrznymi (API).

Sklepy internetowe dedykowane

Sklepy budowane przez agencje lub Software House tworzone pod klienta. Często bardzo customizowane i bardzo skomplikowane.

  • Zalety: Bardzo duża customizacja, możliwość napisania sklepu od zera.
  • Wady: Uzależnienie od jednego dostawcy, brak dostępnych na rynku programistów od technologii sklepu.

Zobacz także: Wybór platformy eCommerce typu Marketplace.

Zobacz także naszą ofertę doradztwa technologicznego dla eCommerce:

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów