Wybór systemu CRM

Każda firma wcześniej czy później staje przed wyzwaniem jaki system CRM (Customer Relationship Management) wybrać do zarządzania relacjami z klientami, do polepszenia komunikacji z nimi, do zwiększenia ich zaangażowania czy dalszej sprzedaży (UpSelling i CrossSelling).

Przykładowe funkcjonalności nowoczesnych systemów CRM:

  • Bada danych klientów, aktualnych, potencjalnych
  • Baza danych historii sprzedaży klientów
  • Implementacja procesów pozyskania i zdobywania klientów – lejki sprzedażowe, historia kontaktów z klientem, kampanie sprzedażowe email czy Contact center
  • Narzędzia komunikacji z klientem np. emaile, Contact Center
  • Zarządzanie ofertami dla klientów
  • Segmentacja klientów
  • Funkcje przypominania (reminder) o kontakcie z klientem
  • Statystyki na klientach

Systemy CRM integrują się z systemami i platformami ERP (Enterprise Resources System), PIM (Product Information Management), OMS (Order Management System), Marketing Automation, Czatami, systemami Omnichannel np. platformami eCommerce, Marketplace czy POS (Point of Sales).

GoTechnologies wspiera od lat organizacje w wyborze systemów ERP, CRM oraz systemów specjalistycznych jak platformy eCommerce, systemy wysokiego składowania dla firm logistycznych (TSL – transport, specycja, logistyka) WMS (Workhouse Management System) czy systemów dla produkcji (systemy APS, MES, MRP, YMS, TMS, SCM, itd.)

Przykładowy proces wyboru systemu CRM:

  1. Spis wymagań funkcjonalnych odnośnie systemu CRM czyli jakie funkcjonalności będą realizować naszą strategię np. w zakresie sprzedaży, czy polepszenia komunikacji z klientami.
  2. Analiza uzyskanych wymagań pod kątem zasadności ich wdrożenia, kosztów, pogrupowanie względem priorytetu, itd.
  3. Zmapowanie procesów biznesowych na funkcjonalności systemowe pomagające wybrać najbardziej pasujący system.
  4. Określenie budżetu, czasu wdrożenia, ograniczeń np. technologicznych (integracje, używana technologia, cloud, etc.), itd.
  5. Określenie kryteriów dodatkowych wyboru dostawcy systemu jak jego płynność finansowa, ocena na rynku, itd.
  6. Sporządzenie long listy dostawców systemów CRM.
  7. Eliminacja nie pasujących systemów do wymagań i sporządzenie short listy systemów CRM.
  8. Sporządzenie zapytania ofertowego i wysłanie do potencjalnych dostawców wybranych systemów CRM.
  9. Ocena otrzymanych ofert, spotkania z dostawcami, wizyty referencyjne.
  10. Analiza umów na wdrożenie i utrzymanie systemu.
  11. Wsparcie organizacji w analizie przedwdrożeniowej.
  12. Wsparcie organizacji na etapie wdrożenia (zewnętrzne wsparcie w Project Managemencie, testach i uruchomieniu systemu) – analiza ryzyk projektowych.

Jeśli planujesz wdrożenie systemu informatycznego (ERP, CRM, WMS, SCM, MRP, APS, YMS, TMS, HRIS, itd) lub optymalizacji aktualnych procesów biznesowych lub systemów zapraszamy do kontaktu.

Zobacz także:

Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 200 zadowolonych klientów